vesely kasparkuv hrobecek

Student Jan Krejsa JanKrejsa@seznam.cz
Středa Prosinec 28 14:40:44 CET 2005

Dobry den panove,

tak to vypada ze tu sem uz za uplneho cvoka a pravdepodone to taky vypada ze o elektronice nevim zhola nic. No mozna tu diodu bych dovedl zapojit. Na smd diode je znacena katoda nebo anoda? No nic, zkusim to deviti voltovkou kde se rozsviti.

Ja osobne to nejak moc nechapu a jedine vysvetleni pro mne je, ze nedovedu sprave formulovat otazky a nebo to vypada ze jenom taham informace a malo pro to delam. Zajimave je ze pro mne tahle konference byla vzdy zdrojem dobrych informaci, ale  od doby kdy jsem zacal delat ve vyvoji jsem se toho uz dozvedel pomalu. Jak ale rikam je to asi tim, ze opravdu spatne popisuju problem. No nevadi, budu muset proste studenta Jana Krejsu zakopat do zeme.

Rad bych alespon pro ferovost vysvetlil co jsem to vlastne vyrabel v poslednich nekolika mesicich a proc jsem kladl otazky ktere jsem kladl. Asi pred tremi mesici jsem zacal pracovat na vyvoji telemetrickeho obojku pro divoka zvirata, jehoz specifikace jsou docela zajimave.

 Posudte sami. Obojek musi na zvireti zustat treba az tri roky a po tu dobu musi zaznamenavat informace o jeho aktivite a pozici pomoci GPS. Dale musi pripadne s uzivatelem komunikovat na vzdalenost 5 km v pasmu 433 Mhz a mit na sobe dva radiomajacky na 150 Mhz. Jeho soucasti je take mala kamera, ktera muze snimat okoli a ruzna pohybova cidla. Navic v nekterych modelech musi byt integrovan GSM modul. To vsechno musi fungovat z jedne baterie max dvou baterii, byt co nejmensi, odolne vuci vode a vsem ostatnim prirodnim vlivum. To co nevim jak na to bude pusobit elektrostatika. Kdyby nekdo vedel o dobre a ucinne ochrane.  A jako tresnicka na dortu je dalkove ovladany drop off mechanismus, ktery na povel uvolni obojek z krku zvirete, aby jej uzivatel mohl sebrat a repasovat. Teplotni rozsah -40 az +80 stupnu.

Takze jeste jednou se omlouvam za moje zdanlive stupidni otazky. Ohledne toho plechu co jsem se ptal naposledy.... Ja vim ze si to muzu vyrobit sam... ale treba se na to nejaka firma specializuje? A udela mi jich potom podle sablony stovku atd..

Jeste chci napsat na moji omluvu ze jsem se za kazdou cenu snazil aby moje otazky nebyli komercni a abych nezatahoval do konfernece nabidku na praci nebo tak neco. Mozna to ale byla chyba. Nicmene bych si to mozna ted na zaver kariery studenta mohl dovolit. Na leden unor bych mel praci pro zkusene AVR programatory. (Obojek ma v sobe dva a musi komunikovat se softwarem pro WIN a PDA). Uzivil bych tak dva. Zajemci hlaste se u studenta!!!! :-). Misto Praha.

Takze panove budu rad ze nejaky feedback pokud uznate za vhodne nez se z konference odhlasim. A taky chci podekovat vsem co mi kdy dobre pomohli. Jeden takovy hezky priklad za vsechny. Nedavno jsem se ptal ovladani solenoidu a akumulaci energie pro nej z baterie, ktera nedava moc velky proud... To bylo ale hodne vtipnych odpovedi!!!! Jenze ten problem je daleko komplikovanejsi. V momente kdy mate aplikaci, ktera je zavisla na bateriich, tak setrite kadym mikrowatem a pokud chcete ovladat soleonid na 3A a 6V z baterky 3V 30 mA, tak vytvorit menic, ktery kondenzator pomalu nabije neni az takova legrace. Dc - DC menic musi byt budto tranformator nebo oddeleny vystup od vstupu, dal limitaci proudu atd... Navic se neustale musi koukat na ucinnost celeho procesu. Protoze v prirode neni zasuvka. Vhodne reseni se kterym bych byl spokojen se mi nepodarilo najit ani na univerzite.   Ale moc dekuji clovekovi co mi napsal o kondenzatorech firmy MAXWELL. byl to novy produkt, ale vyborne s
 e hodil. Zastupci firmy se u nas dokonce stavovali na kus reci. Jeste jednou dekuju.

Tot asi vse. Jeste jednou se omlouva a naschledanou.

P.S. : Nemate nekdo k zapujceni servisni spektralni analyzator s atenuatorama a rozbocovacema? Nesmejte se prosim, za zapujceni dobre zaplatime.

STUDENT JAN KREJSA