stineni na VF casti obdvodu

Daniel Valuch daniel.valuch@wanadoo.fr
Středa Prosinec 28 13:47:20 CET 2005

mno... problem je trochu zlozitejsi :-)
striebro aj med sice koroduju, ale pokial je to len vrstva oxidu tak to
az tak nevadi, pac oxid je tenky, slabo vodivy, VF prudy budu aj tak
tiect pod jeho povrchom. Dolezitejsie v tomto pripade je, aby bol povrch
hladky (az leskly), co zabezpeci minimalny dosiahnutelny povrchovy
odpor. Pri tom nezalezi na pouzitom materiale, ale len na tvare
rezonancnej dutiny a kvalite povrchu (parameter R/Q dutinoveho rezonatora).
Na 144MHz veci este nie su kriticke. Ak by si to dal postriebrit a chcel
aby striebro viedlo VF prudy tak vrstva by musela byt tak 30um (hlbka
vniku cca 5.3um), co bude asi dost drahe. Tenka vrstva nema ziaden
vyznamny vplyv na povrchovy odpor materialu a teda ani na kvalitu
rezonatora. Ja by som to dal normalne povrchovo pozlatit bez niklu, mali
by to vediet spravit vsade kde sa robia celoplosne zlatene plosaky
(napriklad v Printede :-P). Vrstva 0.1um Au nic nestoji a na 144MHz ma
zanedbatelny vplyv (hlbka vniku 6.6um).