Pripojenie maleho piezo menica ku procesoru

jan.kuba jan.kuba@seznam.cz
Pondělí Prosinec 26 16:16:19 CET 2005

Pokud se jedna o prenosne zarizeni , je vhodne  piezo premostit dvemi
antiparalelne zapojenymi diodami a "napajet" prez odpor. Pripadne
premostit odporem cca 1 kOhm a "spinat" tranzistorem.
Proc??
Zkuste na piezomenic  klepnout lehce nejakym predmetem. Dokaze takto
"vyrobit" slusne napeti. (radove 10-50 V) a to se jedna o male klepnuti.
Poradnej uder primo na stribrny  polep  problikne i doutnavkou !
Takove impulzy mohou vzniknout napr pri padu zarizeni na zem. Vznikly
napetovy impulz  muze znicit pin procesoru......

Honza