Pripojenie maleho piezo menica ku procesoru

Vladimír Anděl vaelektronik@mirnet.cz
Pondělí Prosinec 26 16:12:09 CET 2005

Pokud chcete velkou hlasitost, muzete k procesoru pripojit FET (treba
BSS138) a proti + tlumivku. Pochopitelne ten fet nesmi zustat trvale
sepnuty! A kdyz se jeste povede priblizne naladit rezonanci tlumivky s
kapacitou pieza na jeho mechanickou rezonanci a na stejne frekvenci ho i
budit, mate uspech zajisteny.
Andel

----- Original Message -----
From: "Petr Zahradnik" <clexpert@clexpert.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Monday, December 26, 2005 2:27 PM
Subject: Re: Pripojenie maleho piezo menica ku procesoru

Puvodni zprava ze dne 26.12.2005:

> Poradte mi ako sa pripaja maly piezomenic ku pinu procesora? Este
> som nepouzival a nechce sa mi to hladat. Predpokladam, ze priame
> pripojenie je nevhodne vzhladom na vysoky impulzny prud, co moze
> znicit I/O buffer procesora.

Piezomenic se chova jako kondenzator, tj. nevadi stejnosmerna slozka
budiciho signalu. Pripojuje se bud pres maly odpor, treba 220R nebo
pres nejaky kondik. Do tech 20 mA se to vetsinou vejde, tak neni treba
to nejak moc resit.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem