[MECH] frezovani a soustruzeni snadno a rychle :-)))))

RVsoft rvicek@quick.cz
Sobota Prosinec 24 10:37:17 CET 2005

To co pisete je urcite pravda. Mam jak otce tak tchana oba vyucene
nastrojare co to delali cely zivot. Takze urcite mam predstavu co to obnasi.
Ale jiste zaklady je nutne znat a vedet jak co funguje. Hromada lidi ani
nevi jak si nabrousit vrtak a a hlavne proc ho ma jak nabrousit, aby
vrtal treba do plastu nebo do gumy a proc je treba jej brousit pokazde
jinak. To ze vrcholovy uhel britu nezmerite - to ano nezmerite - ale po
case to dostanete do oka a hlavne uvidite zda ten vtak bere tak jak ma.
Stejne tak se pomoci toho naucite poznavat jak se projevuje, kdyz je
kazda strana britu jinak nabrousena. V knihach take naleznete dosti
zakladni veci jako jsou treba doporucene rezne rychlosti pro ruzne
materialy. Take celkem zasadni veci o tom cim pri obrabeni mazat/chladit
a to ze material je mekky neznamena to ze se z neho bude delat lepe
(hlinik, mosaz - kazdy kdo soustruzil mosaz vi jak rychle dokaze upalit
nuz kdyz je spatne nabrousen).

Techto veci je mnoho, ale tyhle se urcite sepsat daji a musi se
pochopit. Je treba u toho pouzivat hlavu a par veci si vyzkouset ne jen
na papire, ale i rukama.

RadekCX