Vypinac - poloha

Delphin delphin@post.cz
Pátek Prosinec 23 12:00:24 CET 2005

> vzdy jsem mel zato, ze bezne kolebkove vypinace na svetla se na zdi
> umistuji tak, aby zapnuto bylo pri stlaceni nahore a vypnuto > stlaceno
> dole. Nyni jsem poridil nove vypinace znacky UNICA (www.vypinac.cz) a zde
> je to naopak. Pochobitelne ty obycejne > mohu otocit, ale modely s
> kontrolkou by měly kontrolku nahore a vsude v dokumentaci a prospektech je
> dole.
> Nevite jestli to umistovani je zvyk nebo norma?

To ma historicke koreny, kdy prvni vypinace na motory byly konstrukcne
usporadany jako paka, takze se muselo velkou silou zapnout smerem dolu a
vypnout to slo lehce smerem nahoru. Samozrejme u dnesnich vypinacu je
logicke je zapnout nahoru a vypnout dolu, protoze pro pripad ohrozeni je
vyhodnejsi vypinat packu dolu a aby to bylo vsude stejne, melo by to tak byt
i u kolebkovych vypinacu.