Re: Vrtačka PROXXON Micromot50

Kalin.Oleg Kalin.Oleg@seznam.cz
Pátek Prosinec 23 02:51:40 CET 2005

vyzera to, ze vo Vasich dielnach sa to napadmi len tak hemzi, foto
sukromne - bola by ochota?

OK

----- Original Message -----
From: "Pavel Kořenský" <pavel.korensky@dator3.cz>
To: "'HW-news'" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, December 23, 2005 2:22 AM
Subject: RE: Vrtačka PROXXON Micromot50

Ale jo :-)

Já na Proxxon nenadávám. Sám mám pár jejich stroječků a mechanizmečků,
včetně toho jejich nepřekonatelného plamenometu MFB/E.
Je to celkem slušně vyrobené nářadí pro drobnou práci, ale na ruční
vrtání plošných spojů se to IMHO fakt nehodí. Oni vyrábí třeba velmi
slušnou malou pásovou pilku nebo prima lupenkovou pilku, ale jejich
soustruh za nic nestojí.

Obecný problém Proxxonu pro vrtání plošných spojů je jednak přehřívání
vrtačky a potom ten stojánek. Ta tyč u toho stojanu vadí při větších
deskách a přesnost těch kusů plastu či litého kovu taky není nic moc. A
pokud bych měl mít tu vrtačku zapnutou hodinu v jednom kuse, tak se
nejspíš rozteče. Ale může to být i tím, že mám vadný kus (resp. kusy).

Na druhou stranu musím uznat, že když jsem si vyrobil vlastní upínání
pro Proxxon na stolek mého soustruhu, tak je z něj fajn malá
rozbrušovačka. Jenže to si člověk musí ten stojánek navrhnout, vyrobit z
opravdového kovu, dodržet tolerance atd.

Zdraví PavelK

http://www.eset.sk