Plazma vs. LCD (bolo: zkrat v obrazovce)

Vladimír Anděl vaelektronik@mirnet.cz
Úterý Prosinec 20 22:27:46 CET 2005

Asi to bude tim, ze LCD ma jine rozliseni nez TV. I na pocitaci je problem
nastavit jine rozliseni nez ma LCD monitor. Prepocitaci algoritmus to musi
rozmazat, jinak by byly sikme cary strasne zubate. Plazma ale ma taky
definovane pixely, jen mi pripada ze to nejsou tak presne ohranicene
ctverecky (doma ji nemam a je to uz dele co jsem na to koukal). TV obrazovka
by sice mohla mit rozliseni shodne s TV normou, jenze to by nemohly byt ty
televize multinormove. Uz obrazovky s formatem 16:9 me vytaceji, kdyz na
nich v obchodakach vidim normalni TV s roztahlyma xichtama. Myslim ze jedine
reseni by byly obrazovky s nekolikanasobne vetsim rozlisenim. Prevzorkovanim
by se problemy s prepoctem vyresily. Nebo klasika CRT, ktera si nastavi
pocet radku dle libosti :-) I tam jsou vlastne problemy s rastrem na
luminoforu, ktery nesouhlasi s poctem radku. Ale ty body jsou dostatecne
male, tak to nevadi.
Andel

----- Original Message -----
From: "Daniel Valuch" <daniel.valuch@wanadoo.fr>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Tuesday, December 20, 2005 9:26 PM
Subject: Plazma vs. LCD (bolo: zkrat v obrazovce)

ja neviem, ja to tam vidim, maju neporovnatelne horsi obraz ako plazmy.
Nieco ako ked pripojite LCD monitor ku videokarte analogovo a digitalne
ale este horsie. Obraz nie je ostry ale co je horsie su tam velmi dobre
viditelne stvorceky (kompresia?) co u plazmy nevidim. Neviem na akom
principe funguje ziskavanie signalu pre kazdy pixel u plazmy a u LCD
takze to neviem porovnat.
Hlavna vec co mi na tom vadi je, ze obraz u LCD nie je ostry, porovnal
by som to mozno so stratovou jpeg kompresiou. Proste vsetky detaily su
chlpate...
b.