maly kviz na utorok - male ohrevne teleso

Jirka zaloha@volny.cz
Úterý Prosinec 20 00:33:48 CET 2005

Kalin.Oleg napsal(a):
> [...]
> jediny sposob, ako najjasnejsie popisat dany problem.
> pri hladani maleho zdroja tepla mi napadlo rozobrat tavnu pistol na lepenie
> silikonovymi tycinkami. vysledok je v prilohe. ta suciastka je napajana
> priamo zo siete. rozmery to ma (v zlozenom stave)  - sirka 10 x vyska 6 x
> hrubka 2 mm. su to dva medene pliesky (kontakty, elektrody), medzi ktore je
> volne vlozeny "kamienok - kvader" z mne neznameho materialu. cele je to
> zabalene vo folii, aby sa to nerozpadlo.
> pokial to je pripojene na siet, zohraje sa to velmi rychlo (cca 1min) na

Na tom neni nic ke "kvizovani" - soucastka je pozistor (PTC). Folie, v
niz je to zabalene, je polyimid (napr. Kapton) s teplotni odolnosti do
nekolika set stupnu C. Jo a tycinky nejsou _ani omylem_ silikonove - jde
o smes polyolefinu (polyetylen) a dalsich materialu (klicove slovo
"hot-melt glue" apod.).

> velmi rad by som mal podobnu suciastku, ktora by dokazala dosiahnut teplotu
> okolo 400 C.

Mno, 400 je uz skutecne hodne, asi nebude. Nicmene se porozhlednete po
parametrech PTC ve svete.

--
Jirka