OT Tlumic na zbrane ?

Vymětal Tomáš vymetalt@gmail.com
Pondělí Prosinec 19 20:40:58 CET 2005

Publikovat prakticky není co, problém je, jak jsem již uváděl, v
systému.. tam kde o čemkoliv rozhoduje jedna osoba, která může kdeco
přikrášlit, navíc má před důchodem a rodinu, o kterou se bojí, tak
opravdu stačí aby přišel jeden stopadesátikilovej s dalšíma deseti
kilama zlata kolem krku, a otevírají se šuplíky s dávkama, o kterých
jste v životě neslyšeli... Budoucnost vidím v komisích, které jsou
tvořeny náhodnými jedinci, mnohdy z různých částí země, teoreticky by se
nemuseli na jednání podílet ani fyzicky .. stačilo by pročíst spis a
rozhodnout ... vím, že všechno není černobílé, ale na výstupu úřadů
přece jen binární výstup je, tak proč to komplikovat. Ovlivňování,
případně úplatky a vydírání sahá přes praktické doktory, úředníky až po
špičky úřadů, ke kterým se případy mohou dostat. A vůbec, líbí se mi
sociální systém v řecku, pracujete-li nějakých 180 dní (odpracovaných,
ne odmaroděných (ten počet plácám)), máte nárok na dávky ve výši minima
na půl roku, pokud je ten čas nějak kolem tří let hrubýho času, jsou ty
dávky na rok ... pak si třeba chcípněte hlady... říkali nám, že papírová
nezaměstnanost je na úrovni mezi 40 a 50 %, ale protože země se převážně
živí zemědělstvím, kde je práce (zvlášť sezónní a hlavně bezpapírové)
vždycky dost, reálná se pohybuje pod deset procent... nikdy jsem neměl
potřebu ta čísla ověřovat, takže nevím jestli jsou pravdivá, ale určitou
myšlenku to má.
(A hele kde jsme to skončili od tlumičů.)

T.V.