OT Tlumic na zbrane ?

Jan Waclawek wek@evona.sk
Pondělí Prosinec 19 13:29:57 CET 2005

Zakaz zbrani by som uvital, keby som vedel, ze je ucinny. Podobne ako
zakaz prostitucie, alkoholu, drog a hazardu (snad som nic nevynechal) je
samo osebe zrejme v praxi nanic (aj ked mozno by to fungovalo v nejakej
dobre zavedenej diktature). Treba sa poohliadnut po alternativnom rieseni.

Riesenim by mozno ciastocne mohla byt vacsia paranoia pri vydavani
prislusnych povoleni (mimochodom, podobne aj u vodicaku). Tym nemyslim
vacsiu buzeraciu, ale to, ze ludia, ktori to robia, by mali byt
kontrolovani prip. postihovani (zaporna spatna vazba, to roby vzxdy
dobrotu). Ak sa kuknem do statistiky a vidim tam spustu postrielanych
policajtov a vojakov ("profesionalnych"), chodi mi mraz po chrbte - ja
viem, ti prichadzaju so zbranou castejsie do styku, ale presne kvoli
tomu by mali byt triedeni kvalitnejsie. Svedci to aj o tom, ze ta spatna
vazba ciastocne ci uplne chyba.

No a skutocne riesenie je v civilizacii (spominany svajciarsky model),
len to, bohuzial, trva onych 400 rokov...

Ale kedze som mlady, sprosty a naivny, pochopitelne sa zrejme mylim...

wek