galvanicke oddeleni TTL seriove linky

Jan Waclawek wek@evona.sk
Pondělí Prosinec 19 11:27:50 CET 2005

Lukas Grepl wrote:

> Je v tom, snad krome spotreby, nejaky rozdil? Nemel by prece, jinak mi
> to bude nejakym zpusobem deformovat prenasena data (kdyz budu napr.
> posilat back-to-back 8N1 stream 0x55, ani na osciloskopu nepoznam, resp.
> nemel bych poznat, co je aktivni a co neaktivni stav).

Rozdiel je z principu - u optoclenu s fototranzistorom (obzvlast bez
vyvedenej bazy) nema co odsat fotogenerovane nosice z bazy, takze sa
"vypina" pomalsie (nadbytocne nosice musia zrekombinovat) nez "zapina".
Je to to iste ako u normalneho bipolaru budeneho do saturacie.

Ale z hladiska aplikacie je to jedno - tato nesymetria vadi rovnako ci
je na nabeznej ci dobeznej hrane. Argumenty su uz uvedena spotreba ci
starnutie, ako aj poziadavka na spravanie sa pri vypnuom oddelenom
napajani zariadenia a zapnutom napajani komunikacneho rozhrania.

wek