OT Tlumic na zbrane ?

mjfox@centrum.cz mjfox@centrum.cz
Pondělí Prosinec 19 11:03:48 CET 2005

Ve chvili kdy mate u sebe zbran, stava se z Vas potencialni cil. Pokud Vas obstoupi lupici v kuklach a vytahnete na ne bouchacku, tak to muze skoncit prestrelkou s dopredu nejasnym skore. Pokud zbran nemate, tak jim holt date penezenku, mobil a skore zustane 0:0. V tom pripade oni strilet nemusi. V tom prvnim musi, protoze se najednou citi ohrozeni.
Dalsi vec, ve chvili, kdy mavate pistoli, stavate se cilem i pro policii - ta nemusi mit vzdycky jasno, kdo je na ktere strane. Proste vidi nejaky typky, jak po sobe strilej.
Z toho mi tak nejak vychazi, ze pro obycejnyho cloveka je lepsi tu bouchacku nemit. Neco jinyho je, pokud ji nekdo potrebuje k vykonu povolani (clen ochranky, detektiv, podnikatel, po kterym uz se strilelo atd.).
Sportovni strileni je zase kapitola sama pro sebe, pokud to nekoho bavi, tak proc by si nemoh poridit nejakou vzduchovku nebo malorazku. Nebo luk a sipy.
V USA je jina situace nez u nas - tam je vlastnictvi zbrane historicky podlozeny (z doby "divokyho zapadu"): kazdy muze mit zbran a kazdy se muze branit. Je na to nejakej hodne starej zakon. Ze to neni nijak idealni, o tom svedci i ty masakry ve skolach, kdy nejakymu teenagerovi hrabne. Proste maj tam tech zbrani moc.
P.K.