Utlum koaxu

Serych@panska.cz Serych@panska.cz
Pondělí Prosinec 19 09:28:26 CET 2005

Zdravim,
rad bych alespon pri pondelku plodnou debatu o tlumicich zbrani presmeroval
na tlumic koaxialni :-)

Mel jsem o vikendu pujceny profi merak TV signalu a steloval jsem si antenu
pro DVB-T.

Nameril jsem tyto hodnoty (Praha 4):
Mux kanal kmitocet  strecha     byt       rozdil
A     25   503,25MHz    78dBuV  66dBuV    12dBuV
B     46   671,25MHz    65dBuV  58dBuV     7dBuV
C     64   815,25MHz    60dBuV  46dBuV    14dBuV

Po ceste strecha - byt je slucovac (zcela novy) TV - VKV, ktery ma psany
utlum max 1dB, cca 25m koaxialu a koncova zasuvka (taky nova) s rozbocovacem
TV - VKV (ta by mela mit 3dB???)

Ten koaxial je stary cca 20 let, uz asi 10let je instalovan v nasem panelaku,
vede celou cestu vnitrkem (neni vystaven slunci a vnejsim vlivum) a je to
poctivy zeleny koax s tim nejhustsim medenym opletem.

Ze bude mit velky utlum jsem ocekaval, ale co me prekvapuje jsou ty rozdily
na jednotlivych kanalech. Pravda, signal se dost houpal, takze desetinna
mista jsem vubec nebral v potaz, a vzdy jsem pri mereni cekal, az se
relativne ustali a pak jsem hodnotu odecetl, ale i tak rozdil utlumu 7 dB pri
relativne malem rozdilu kmitoctu mi pripadne podezrely.

A ted dotazy (vf technika opravdu neni mou domenou):
Merim a uvazuji dobre, nebo se to takhle vubec neda delat (odecist uroven na
strese a v byte)?
Je mozne, ze jsou vykyvy utlumu cesty opravdu tak velke nebo to spis ukazuje
na nejakou chybu pri merenich?

A hlavne, tam cele me patrani smeruje, jaky utlum ma nejaky dnes bezne
dostupny slusny koax? Stalo by za to ho vymenit? (nejde o tech par kacek, co
koax bude stat, ale o tu umornou drinu protahnout ho vsemi zakoutimi
panelakovych rozvodu)

Predem diky a preji pekny den

Jakub Serych