OT Tlumic na zbrane ?

Pavel Kořenský pavel.korensky@dator3.cz
Pondělí Prosinec 19 02:35:42 CET 2005

Nevím jak výměník, ale kulatina či plechy se prodávají za pár desítek či
stovek dolarů, podle velikosti atd.

Není to tak dlouho, co jsem platil za cca. 10 kulatin o průměrech
6-15mm, délka cca. 20mm něco kolem 100 USD celkově.
Stačí si dát na www.ebay.com search na hesla typu "titanium sheet" nebo
"titanium round bar". Jinak existuje pochopitelně fůra prodejců, kteří
vám libovolné množství titanu ve formě drátu, tyčí, plechů či jiných
tvarů rádi druhý den zabalí a pošlou Fedexem. Takže když to objednáte v
pondělí, ve čtvrtek to máte na stole a to ještě půlku toho času sežerou
celníci.
¨
McMaster-Carr (http://www.mcmaster.com) je jeden z takových prodejců.
Mimochodem, při listování jeho katalogem to chce klid a nohy v teple,
slabší povahy by z toho mohla ranit mrtvice. V USA existuje takové
"přísloví", že pokud je někdo na pustém ostrově a chce postavit
raketoplán, potřebuje jen čtyři věci. Chytrou hlavu, šikovné ruce,
katalog McMaster-Carr a knihu "Machinery's Handbook".
To je pochopitelně poněkud nadsazené, ale pokud se týká materiálů a
nástrojů, dodá McMaster během několika dnů cokoli. Titanem počínaje,
přes různé druhy keramiky či plastických hmot až po diamantové
soustružnické nože (které jsou mimochodem MOC fajn, mám jich celou
sadu).

Zdraví PavelK