Naradi Proxxon

Rt jr@siliconbrain.biz
Neděle Prosinec 18 14:25:57 CET 2005

Rozdil v letech rozhodne neni. Vnitrni provedeni kusu, koupeneho pred
15ti lety (stale beha) a kusu koupeneho pred 14 dny se nijak nelisi.
Dokonce ani elektronikou ne, je skutecne jednoducha, ale zcela vyhovujici.

Koupit se Proxxon da tady: http://www.rf-technik.cz/proxxon/proxxon.htm

Napada mne, ze problem vibraci vrtacky muze byt take jinde. Pri
otackach, kterymi se vrtacka naplno toci (asi 20.000) je uz citit kazda
nevyvazenost. A pokud pouzivate tuto vrtacku s tricelistovym sklicidlem,
pak je citit kazda, i zcela nepatrna necistota uvnitr sklicidla. Pro
znacne vibrace staci i prach ze skelneho laminatu pri vrtani PCB,
nemluve uz o zatoulane kovove spone. Sklicidlo nestaci ani vyfoukat
vzduchem, optimalni je ho uplne rozebrat, vymyt v benzinu, vysusit a
nasucho slozit. Jakmile se ho pokusite namazat, kazde prilepene zrnko
prachu je citit.
Samozrejme, tim vice je citit, pokud se pokusime roztocit nevyvazeny
nastroj, pripadne nastroj ponekud zkriveny. Citit je uz i nepravidelne
nabrouseny kopinaty vrtak.
Optimalni je pouzivat pro upnuti nastroju klestiny, ktere je mozno
koupit jako zvlastni prislusenstvi.
--
Rt