Naradi Proxxon

Kalin.Oleg Kalin.Oleg@seznam.cz
Sobota Prosinec 17 23:25:24 CET 2005

podobny problem s chvenim vretena som na svojej vrtacke do pcb (PRC)
vyriesil
jednoduchym vlozenim vretena do gulickoveho loziska. cele spolu s motorom
som nasledne upevnil do plechovej rurky. musim povedat, ze oproti povodnemu
typu ta vrtacka teraz je o 3/4 tichsia, a rozkmit je naozaj nepatrny. pouzil
som iba bezny typ loziska a samozrejme na presnost prevedenia som nekladol
doraz.
neslo by takto upravit aj tu Proxxon frezku? z fotografie sa mi zda, ze by
sa tam miesto na to lozisko mozno naslo.

OK

----- Original Message -----
From: "RVsoft" <rvicek@quick.cz>
To: "HWnews" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Saturday, December 17, 2005 7:57 PM
Subject: Naradi Proxxon

Kdysi se tady narazilo na to, ze ruzne brusky teto firmy nejsou zrovna
koser co se tyka kvality ac se nejedna zrovna o firmu prezentujici se
jako levny noname.

Dnes jsem otevrel svoji brusku, abych se podival proc tak vibruje a take
abych se kouknul na elektroniku zda je uvedene maximalni napeti 18V
omezeno ji nebo jen kvuli motoru.

To co jsem uvidel po rozebrani mi trosku vzalo usmev. Provedeni takove,
ze cinsti soudruzi se urcite nemaji zac stydet. Cela regulace je
tyrystor, trimr a asi sest kondenzatoru. Za tim je povesen motor
velikosti 600 na jeho hridelku je navlecena hridel a zajistena dvema
cerviky. Dal je uz dole jen kluzne futro a segrovka!! pro zajisteni
axialni sily smerem dovnitr. Nic vic. Ta hridel je navic pomerne dlouha
takze jakakoliv nesouosost (a ta tam bude urcite - dolni futro je
ulozeno v plastu tela a motor stejne tak a celkem navolno) zpusobuje
vibrace. Navic horni lozisko tvori samotny motor.

Mizerne obrazky (z mobilu) jsou zde:

http://rvsoft.wz.cz/image/200512171937_051217_192822.jpg
http://rvsoft.wz.cz/image/200512171937_051217_192837.jpg
http://rvsoft.wz.cz/image/200512171938_051217_192851.jpg