Mereni rychlosti skateboardu

Jirka zaloha@volny.cz
Pátek Prosinec 16 00:01:42 CET 2005

Pavel Hudecek napsal(a):
> Dobrý večer všem,
>
> Původně jsem si představoval, že upravím optiku myši tak, aby
> měla zaostřeno na cca 6 cm, IO přepnu do režimu posílání pulsů, které
> budu čítat s pomocí AVR a celé zařízení umístím na spodní stranu desky.
> Ukázalo se, že to chodí jen asi do 3-5 m/s.
>
> Přímému měření otáčení koleček bych se raději vyhnul (ale není zcela
> zapovězeno), je okolo toho dost mechanických komplikací - otáčí se
> jen kolečka, hřídel již ne, ale zas je naklápěcí. Obvod koleček cca
> 160 mm.

> [...]

Jo, snimal bych kolecko, a to zrejme Hallovou sondou zalitou do
ochranneho pouzdra + magnetem na kolecku (maly, zato s velkou
remanenci). To oboje muze mit minimalni velikost a muze to byt mezi
koleckem a prknem, cili jakztakz chranene. Syn skateboard ma, takze mam
trochu predstavu, co se tam da dat a co ne.

Pro kolecko prumer cca 6 cm vychazi obvod zaokrouhlene 20 cm => pri
30m/s (to uz ale jezdec umira, ne?...prece jen 108km/h...) je to pro
jeden magnet max. 150Hz. To se da zvladnout cimkoliv...

No a tech 300G....ja se nechci prit, ale....

--
Jirka