Pravouhle DDS

Richard Kaliciak hw.kaliciak@stonline.sk
Středa Prosinec 14 17:04:41 CET 2005

Dobry den,

pozrite si riesenie DDS pomocou AVR zo stranky
http://www.mikrocontroller.net/articles/Digitaler_Funktionsgenerator
konkretne
http://www.mikrocontroller.net/wikifiles/5/51/Dds.pdf
Je tam aj vysvetlena funkcia DDS. Zjednodusene povedane, kazdym krokom
sa pripocitava offset ku faze vystupneho signalu, ktory sa pocita s
vysokou presnostou (24 bitov) a na prevod sa pouziva tabulka s 256
hodnotami pre sinus. Ak si nahradite tu sinusovu tabulku s hodnotami pre
pravouhly signal (0, 1), tak mate na vystupe pozadovany signal.
Kedze na vystupe nebude ziadny filter, ako to byva zvykom pri sinuse,
bude mat signal jitter (ci ako sa to povie po cesko-slovensky). Ale pre
budenie ultrazvukovych menicov by to nemalo vadit.

Richard Kaliciak