Pravouhle DDS

Vida Robert vidar@atlas.sk
Středa Prosinec 14 11:56:31 CET 2005

Dobry den,

  V jednom zariadeni by som potreboval cislicovo generovat pravouhly priebeh so
  striedou 1:1 a frekvenciou okolo 40kHz. Poziadavka je jemny krok zmeny
  frekvencie (1 Hz) a minimalny rozptyl periody signalu. Jedno z
  rieseni je pouzit IO DDS od analog devices s vysokou frekvenciou hodin.
  Problem je v tom, ze len mala cast DDS obvodov ma vyvedeny pravouhly signal
  (MSB).  Riesenie typu: "vygeneruj sinus a komparatorom spravit obdlznik" neprichadza do
  uvahy, pretoze zariadenie musi pracovat aj pri silnom ruseni. Vplyvom rusenia by
  komparator mohol generovat neziaduce impulzy. Preto potrebujem cisto digitalne
  riesenie.
  Ako by sa dal pozadovany pravouhly signal vygenerovat?

  ZA pomoc dakujem

--
S pozdravom,
 Vida Robert