Pripojovani zdroje na sit

Petr Simek psimek@jcu.cz
Středa Prosinec 14 11:52:46 CET 2005

On Wed, 14 Dec 2005, Ivo Strasil wrote:

> kondenzátotů
>
> Nebylo by vhodnejsi preklenovat pomoci rele termistor misto odporu? Kdyz z
> nejakeho duvodu to rele nesepne, tak se termistor kulturne zahreje (a pri
> prip. zkratu umozni vypaleni pojistky), ale odpor vyhori a mit v pristroji
> zapecene kolo vytaveneho odporoveho dratu je moc prijemne...

Ad odpor premosteny rele - tohle reseni ma jednu nevyhodu - pokud je
z nejakeho duvodu sekundarni strana vice zatizena pri zapinani zarizeni
(zkrat nebo pretizeni) tak pres ten odpor napeti na sekundaru nikdy nevyleze
na uroven aby to seplo to rele, takze je to cele zapojene pres ten nabehovy
odpor kteri bud shori nebo se odpari nebo se rozpuli.

Ad termistor premosteny rele - v tomhle pripade by se zahral a zvysil
primarni proud, takze to muze dopadnout bud - pretizeni sekundaru bylo
kratkodobe, napeti vzroste a rele sepne a vse OK. Nebo zatizeni na sekundaru
trva, proud primaru vzroste tak ze vyhodi pojistky - taky OK. Nebo ten
termistor shori uplne stejne jako ten odpor