Práce s SMD

Libor Kavan lkavan@krkonose.cz
Úterý Prosinec 13 16:57:55 CET 2005

At 16:39 13.12.2005 +0100, Petr Klusek wrote:
>Zdravím v¹echny
>
>mìl bych nìkolik dotazù. Koneènì jsem se rozhodl trochu i experimentovat
>s SMD souèástkami, ale zatím s nìmi nemám ¾ádné zku¹enosti. Pøednì bych
>chtìl vìdìt èím je lep¹í pájet, zda  klasicky mikropájkou, nebo
>horkovzdu¹nou pájkou co¾ se mi zdá lep¹í.

Klasickou pajkou je to rychlejsi a levnejsi, pokud nemas nanesenou pastu
pres sablonu. Pajim pistolovkou bez problemu 0603 i TQFP, pokud nejsou moc
nahusto a vejde se tam hrot ;-) BGA pistolovkou uz bohuzel nejde, na to je
uz horkovzduch potreba.

 Také bych chtìl vìdìt jaká je
>vhodná pájecí pasta, nejsou zrovna nejlevnìj¹í,

Pro rucni davkovani je lepsi nejaka ridsi, ale v malych mnozstvich budes
muset asi vzit to, co ti nekdo proda :-(

 a také jake dal¹í
>pomùcky jsou vhodné, vakuova pipeta (na ní asi zatim nemám) atd.

Tomu jsem na chut neprisel, i kdyz ji mam. Horkovzduska urcite neni k
zahozeni, hlavne na opravy a BGA.

>Take bych rád vìdìl jak dìlate v domácích podmínkách nepájivou masku a
>zda to má vùbec cenu dìlat doma.

Da se to, ale nevyplati se tak delat jeden plosnak jednou za cas. Projdi
archiv konference, bezeli tu nedavno podrobne postupy...

S pozdravem           with best regards
 Libor Kavan, Dlouha 421, 543 03 Vrchlabi III,Czech republic
 Phone & Fax:+420 499 426 232       http://www.techtronex.cz