Semafory

David Belohrad david.belohrad@cern.ch
Úterý Prosinec 13 10:43:34 CET 2005


V Geneve je vetsina krizovatek osazena optickymi cidly. Funguje to jak
pro sanitky, tak pro autobusaky. Nevim jestli je vysilac zabudovany
primo v autobusu, nebo jej spousti ridic, kazdopadne to funguje.
Autobusy maji na krizovatce absolutni prednost - specialne pokud tam
neni autobusovy pas, tj. pokud se objevi v ceste autobus, automaticky v
jeho smeru naskakuje zelena a ostatni stoji. Ani nevite, jak to dokaze
vytocit. Zrovna jednu takovou krizovatku mam u baraku. Je to pomerne
exponovany usek, takze tam autobusy jezdi kazdou chvili a na krizovatce
neni problem cekat vice nez 5 minut.
Dalsi figl je to, ze se na krizovatkach pouzivaji indukcni cidla
(alespon myslim ze je indukcni). Instalovane je to do vozovky (pozna se
to tak, ze je tam vyfrezovany blok asi 20x80cm a je znovu zality). Tim
si zjistuji kolik aut maji na krizovatce. Sranda je ta, ze kdyz je
clovek na krizovatce sam (treba v noci), blikne mu zelena, a on na tu
zelenou nejede, tak dalsi zelena mu prijde az za hooodne dlouho.
Nejlepsi je vycouvat a najet na to cidlo znovu.
-
Neni to idealni system, ale jaksi to funguje. Nejhorsi je, kdyz se
pokazi ten indukcni senzor, protoze pak se doprava hodne zpomali.
Bohuzel na te nasi krizovatce se to stava taky hodne casto.
db.




Další informace o konferenci Hw-list