ISP a fuses u AVR - was: Stavitele digitronovych hodin...help

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Pátek Prosinec 9 21:33:03 CET 2005

nezacinam frflat, ale dovolim si reagovat na Kostove body. reagovat v
zmysle doplinit, nie oponovat :-)

> 1) "bazmek" misto programatoru
osobne sa vramci hobby venujem AVR asi tak rok. na programovanie
pouzivam "bazmek" do LPT zbastleny podla stranky PonyProgu. ten STK200,
ale so 6pin ISP konektorom miesto 10, Atmel dava na vyber. cela
elektronika (1x74LS244 + smeti) je narvata do krtyky Cannonu25 na
univerzalke a podratovana "teflonovym" drotom a z toho ide asi 1m dhly
plochy kabel do cielovej aplikacie. nemam ziadne problemy, pouzivane v
2 exemplaroch na 4 roznych PC. podobny "bazmek" (Kosta sorry, ale je to
tvoj vyraz) mi s rovnako dlhym kablom rovnako spolahlivo sluzi v
Krakenovi.

> 1.5)nekorektni chovani OS, LPT portu, driveru a pod pro "ony
> bazmek"
suhlas. treba si precitat v akom rezime ma byt LPT port nastaveny v
BIOSe a ake IO drivery treba pripadne pouzit pod WinNT platformou.

> 2) SW, ktere reprezentuje nastaveni "fuses" jinak nez originalni
> AVRprog,
> STK500plugin, ci JTAGplugin
> Ten zasadni problem u bodu "2" vznika tim, ze "fuses" jsou
> programovany do
> "0".  Nektere softy vsak reprezentuji checkboxy opacne :-(((
nepoznam originalne AVR...STK... ale co robim (snad) poctivo - citam
datasheety. ked sa pise, ze treba NASTAVIT fuse, tak ju v programe
NASTAVIM. to ze NASTAVENA fuse ma log "0", je pre mna sice poucne, ale
neznamena to, ze v PonyProgu checkbox odskrtnem. naopak, zaskrtnem ho,
lebo ako programator viem, ze zaskrtnuty checkbox znamena NASTAVENA
vlastnost a to snad vie aj BFU, hoci nemam vo zvyku takto oznacovat
kohokolvek :-)

> A kdyz uz se "zadari" a "fuses" jsou napalene blbe
prenecham inym, este sa mi nestalo :-) cim nevylucujem, ze sa mi to
nestane -> Kostov mail putuje do archivu :-)

> Tim naprosto nejjednodussim zpusobem jak se ale uchranit pred
> temi 98% je zacit pouzivat slusny programator. Pri investici
> jen o par korun vyssi nez za bazmek na LPT port clovek dostane
> nesrovnatelne vyssi spolehlivost, mnohdy i s dalsi "pridanou
> hodnotou".
Kosto, neber to zle, ale neviem teraz presne, co mas na mysli. Aky
konkretny <slusny> programator? Ked za "bazmek" povazujem homemade
74LS244-based STK200, ktory ma stoji 2h mojho volneho hobby casu aj s
pochopenim PonyProgu + 0Sk za material (suplik), tak original
programator od Atmela (nech aj od Elnecu atd) je s tym cenovo
neporovnatelny. samozrejme ani moznostami nie su porovnatelne, ale tie
mi na hobby povedzme netreba. a ked 74LS244-based programator na LPT
pouzivas aj ty ku Krakenovi a moje skusenosti su take, ze uspesne, tak
preco by nemal bezat aj 74LS244-based "bazmek" k AVR?
ak si "bazmekom", myslel nieco ine, tak sorry.

miro

PS: skutocne nemam tolko skusenosti s AVR, aby som mohol napisat
uceleny postup ozivenia AVR, ked sa nieco po*erie, ale snad niektore
moje vyssie-popisane skusenosti pomozu nejakej dobrej dusi, ktora sa na
to podujme.