Zdrojaky v casopise

Pavel Novotny novotny.pp@atlas.cz
Čtvrtek Prosinec 8 00:08:27 CET 2005

Puvodne jsem se ani nechtel zapojovat, ale reci o typicky ceskem pristupu me
opet ...... az k slzam a tak venuji nekolik minut neproduktivnimu tlachani.

Ono ani tak nejde o zavist, komunisty, martany ci vim ja co,ale o diskuzi na
dane tema. Nic vice nic mene.
Koneckoncu vetsina diskutujicich se zachovala presne tak jak radite,
prestala PE, AR , kupovat, a to prave pro jejich kvalitu, kterou v teto
debate kritizuji. Jednou polozkou teto nekvality je i nedostupnost
programoveho kodu pro MCU.
Matne si vzpominam na konstrukci citace pane Zajice , nejaky MCU, pred nim
74590 a nejaka delicka 1:64 (jen co si tak matne pamatuji). V clanku tvrzeni
o presnosti, ktera se mi moc nezdala, poznamka o tom, ze kod ma x tisic
radek a obrazek graficke upravy celniho panelu pres ctvrtinu stranky.
Mam profi citac od HP a tak me nikdy nenapadlo si tento citac stavet, ale
vzhledem k uvadne presnosti, ktera mi moc nesedela s hw resenim jsem byl
docela zvedav na sw, Bohuzel HEX se nezverejnuje, pouzite algoritmy se
nepopisuji a objednavat si naprogramovany MCU za ucelem reverse engeneringu
je ponekud ....
Z meho pohledu je informacni hodnota toho to clanku dost nizka.
Je to presne zde krytizovany navod k stavebnici, ci reklama na ni.

Odborne casopisy stoji a padaji s reklamou, ktera je ovsem zavisla na
prodejnosti a cilove skupine ktera dane periodikum cte. Nemluvim o inzerci
typu Bucek a jeho vyprodej kondenzatoru z nadlimitnich zasob,ale o inzerci
vyrobcu soucastek, jejich regionalnich zastoupeni, obecne o inzerci vetsich
inzerentu. Takova inzerce dokaze zaplatit cislo jeste pred jeho vydanim. Na
druhou stranu tito inzerenti nebudou inzerovat v platku o 30 stranach na
nekvalitnim papiru, plnem navodu na blikajici vanocni nesmysly, prolozene
konstrukcemi bez sw a obcas nejakym datasheetem. Duvod, nectou ho relevantni
lide.

Byl zde nastinen nedostatek kvalitnich konstrukci a z toho pramenici nutnost
tisknout PR clanky vyrobcu stavebnic maskovane jako konstrukce.
To ovsem castecne prameni z vyse popsane nekvality, v okamziku, kdy by dany
casopis byl prestiznim periodikem v kterem by bylo co cist tak by pro radu
lidi bylo prestizni zalezitosti v tomto periodiku publikovat.
Dalsim zdrojem konstrukci by mohla byt redakce, je vazne problem zamestnat
dva konstruktery? S kvalitnim casopisem by jiste rado spolupracovalo nase
vysoke skolstvi a mame zde dalsi zdroj konstrukci.  Koneckoncu nektere
konstrukce mohou vzniknout jen na akademicke pude protoze pristrojove
vybaveni nutne pro vyvoj je natolik financne narocne, ze nepatri do vybavy
beznych elektro nadsencu a to ani tech movitejsich.
Ze je cesky trh maly a ja jsem naivni, mozna, ale je zde i trh slovensky a
dobrou konstrukci radi nasledne pretisknou i v zahranici.
Pripoustim, podobny časopis se vask radu let musí delat s profesionálním
pristupen a nadšením teprve pak to zacne byt dobry obchod.

>Me na cele te debate hlavne vadi ten typicky cesky pristup hnany zavisti
nebo
ja nevim cim: "Podivejte se na ty zle autory, kteri nas vsechny okradaji
tim,
ze posilaji za par stovek naprogramovane procaky a zle casopisy, za ktere
platime hrisne penize a oni za to delaji reklamu tem zlym autorum".
Osobne si myslim, ze tahle vlastnost ceskeho naroda, ktera je IMHO v celem
svete dost unikatni neni pozustatkem 40ti leteho pusobeni komunismu, ale
bohuzel naopak je to prave ona, ktera komunisms v 48. roce nastartovala.
Myslim, ze uz bychom se to meli zacit odnaucovat a snazit se chovat tak, jak
se chovaji v jinych zemich.
Nastve me autor clanku nebo casak, tak ho proste od te chvile budu
ignorovat.
Pokud to tak udelaji vsichni, tak se musi zanedlouho transformovat do neceho
pouzitelnejsiho nebo zanikne ve viru dejin.
Casopisy si jen prolistovavam, protoze chodi do skoly a kazdopadne vim, ze
ani kdybych nemel tuto moznost, bych zadny z nich pro nizkou kvalitu
neodebiral.
Ale urcite je mi pri takovem prolistovani prijemnejsi clanek autora, ktery
na
konci rekne, ze stavebnice (nebo procesor) je k dostani tam a tam za tolik a
tolik, nez 10 stranek (nebo kolik jich tam je) potistenych jakymisi
nesmyslnymi a stale se opakujicimi zhustenymi katalogy prodejcu soucastek,
ktere nikoho nezajimaji.

Jakub Serych