Zdrojaky v casopise

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Středa Prosinec 7 23:36:06 CET 2005

asi uz nieco dodavat nema zmysel a nadavat atd. ale skusim.

presne bolo povedane, komu sa nepaci, nech to neodobera, alebo nech
vyda clanok sam atd. tak napriek tomu, nieco k tomu dodam.

AR, potom PE som odoberal a bol som rad kadzemu cislu. vela som sa
naucil na clankoch inych. uplne presne podla uverejnenej konstrukcie ci
som nieco postavil... mozno, nepamatam si. ako inspiraciu som to bral
urcite. a to nikdy nepopriem! vzdy sa mi pacilo, ze co uverejnili, si
mohol clovek postavit (ak zohnal suciastky :-). potom prisla doba Z80
(spectrum) atd, zacali tomu venovat prilohu (ku*va na nazov si
nespomeniem), opat parada. potom prisli jednocipy, uverejnovali navody
aj so zdrojakmi alebo aspon HEX.

no od isteho casu so SW prestali. miesto toho zacali v tej
"pocitacovej" prilohe robit _neoznacenu_ reklamu MS. a to osobne nemam
absolutne nic proti MS, beham na Win. ale kuknite si AR spred 10r, same
MS encyklopedie, Office atd atd. to uz vo mne bublalo. konstukcie s
jednocipmi zovsedneli a boli uverejnovane v "normalnom" obsahu, ale
akosi sa vytratili zdrojaky, ci aspon HEX formy SW. nie ze by som SW
potreboval, uz v tej dobe som vedel aspon tie '51 programovat (ako-tak,
nezivi ma to, ani nikdy nezivilo), ale naco mi je zapojenie ktore
vychadza z katalogovych listov pouzitych suciastok, alebo ich appnotes,
ked pridana hodnota je v SW - a ten nevidim?!

no a posledna kvapka bola, ked zvysili cenu kvoli kriedovemu papieru,
cim sa mi citanie AR znepriemnilo pri umelom osvetleni v posteli, ci na
WC. hej subjektivny detail, mozno usmevny, ale pre mna dost podstatny.
ani ta vyssia cena by nijako neohrozila moj rozpocet. ale nakopilo sa
toho, tak som AR odhlasil. lenze uplne na rovinu som vtedy
sefredaktorovi napisal cca to, co pisem tu, teda tie dovody, preco
rusim odber. aj mi odpisal v tom zmysle, ze obycajny papier na
komercnom trhu uz neprejde a bla bla bla. na co som si s nim vymenil
este par mailov ohladom toho, ze mne ako zaujemcovi o obsah nic
nepomoze cerveny nadpis a modry uvod, ked schema, text a plosak su
stale B&W, zato ich sponzorom farebne reklamy a screenshoty webov
ano... takze som skoncil s tym, ze im je prednejsi trh ako obsah, mne
naopak! ...a prestal som ich odoberat. presne ako pise MK: nepaci sa
ti, neber.

a aby som nevyznel len ako "sprosty" (kludne aj bez uvodzoviek) kritik,
nieco som aj uverejnil bez naroku na honorar. proste som sa chcel
podelit...(www.mcu.cz, pozdravujem MK). netvrdim, ze je to svetoborne,
prevratne, ani nic podobne, elektronika ma nezivi, mam to len ako
krasny konicek. aj som zozal kritiku a dokonca aj opravnenu :-))) ale
ten zdrojacik som pribalil vzdy. inac som ani nikdy neuvazoval. isteze
mam aj vlastne konstrukcie, ktorych zdrojak z istych dovodov zverejnit
nechcem, ale tie neuverenujem vobec. pripajam sa k nazorom, ze
zverejnit zapojenie bez SW je len reklama (a v casopise dokonca
platena). ale suhlasim s tym, ze je to vec redaktorov casopisu a
autorov zapojeni. je to ich vec, ked to tak chcu, nech to tak maju. ale
ja ich v tom podporovat nebudem. na druhej strane je fakt, ze teraz v
dobe i-netu nie som odkazany cerpat info z casopisu. teda pred par
rokmi by som mal asi iny nazor... lenze si myslim, ze vsetko treba
posudzovat v "dobovych" suvislostiach, takze plati to, co som napisal
:-)) a za seba slubujem, ze nebudem len "pozirac kolacku", a este nieco
niekedy zo svojho diela zverejnim :-)

popisal so teda dost, howgh
miro

Yahoo! DSL – Something to write home about.
Just $16.99/mo. or less.
dsl.yahoo.com