Zdrojaky v casopise

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Středa Prosinec 7 22:14:53 CET 2005

Puvodni zprava ze dne 7.12.2005:

> Ne nemyslim nikoho konkretne, ani jsem to necetl tak detailne a
> nespojoval jsem si s konkretnimi nazory konkretni jmena pisatelu,
> takze ani nevim, kdo co k tomu napsal.

No ze to tak ostre hodnotis... Vis, ja snesu hodne, viz mnoho vypadu
proti me, kdyz jsem sem do diskuzniho fora vstoupil. Ale co nesnesu,
to je, aby mi nekdo rikal, ze jsem zavistivy komous nebo socan. To
bychom opravdu nebyli kamaradi.

> Myslim pouze obecne ten ton debaty. To nejsou konstatovani typu:
> "zitra uz si casopis nekoupim protoze..." to jsou konstatovani:
> "podivejme se vsichni na to, jestli je spravne, ze autor dostane
> honorar a jeste ma v casaku zadarmo reklamu na svoji stavebnici nebo
> brouka".

Ja jsem pozorne cetl vsechny prispevky a nezaznamenal jsem zavist, o
ktere pises. Ja jsem zaznamenal v tomto smeru dve zasadni myslenky:

1. Ze je nemoralni, aby si vyrobce stavebnic prihlasoval do konkurzu
reklamu na sve stavebnice.

2. Ze kdyz nekdo publikuje konstrukcni clanek, mel by opravdu popsat
jeho konstrukci, jednoduse proto, ze o tom to je. A ke konstrukci
patri program, kdyz je tam procesor.

Ja jsem presvedcen o tom, ze neni zavist to, kdyz si myslim, ze autor,
ktery si publikuje v casopise sve stavebnice zpusobem, aby si u nej
lidi museli objednavat polovinu (nebo vetsinu) prace navic skrytou, se
nechova ferove.

Podivej, nekolik lidi zde napsalo, ze si prece nemusime ty casopisy
kupovat, kdyz se nam to nelibi. To je pravda. Zrovna tak ale muzeme
diskutovat o tom, ze se nam to nelibi. A nejsem komous ani socan ani
maly cesky zavistivy clovek. To si bud jisty. A nezavidim Flajzarovi,
cas od casu od nej i neco koupim, a nezavidim ani nikomu jinemu.

Jen si proste vyhrazuji pravo sdelit svetu, ze mi pripada velice
neferove, pokud v casopise typu Prakticka elektronika (tedy slovo
"prakticka" je obsazeno dokonce v nazvu) vychazi neustale navody ke
komercnim stavebnicim (dalo by se urcite hovorit o skryte reklame, ale
na to nejsem odbornik), ktere si proste nikdo sam presne podle toho
nepostavi. To neni seriozni prakticky clanek na stavbu, to neni ani
pulka navodu, to je proste navod ke stavebnici, kterou si lze nekde
koupit (shodou nahod zrovna u autora).

To je absolutne smesny navod na stavbu, to je asi jako kdyby v
casopise "tipy pro mlade softwarove vyvojare" bylo napsano, ze
prebarvit okno na cerveno muzete velmi jednoduse zavolanim funkce
Prebarvovani.PrebarviOkno(Cervena) a zkompilovanou knihovnu
"Prebarvovani" si muzete zakoupit na adrese te a te. Kdyz je srdcem
konstrukce mikrokontroler a kolem je halda LED diod, par relatek nebo
optoclen, tak jaksi ten program v mikrokontroleru je to uplne hlavni.
Bez toho to nema smysl. Jak vypada napajeci zdroj se 7805, to snad
neni potreba davat do "konstrukce na obalku". Zrovna tak srdceryvny
konstrukcni navod, jak do desky pripajet ten procesor zakoupeny u
autora... Nikdo nerika, ze autor nemuze mit ke clanku pridruzenou
reklamu a nabizet to tem, co o to maji zajem, ale takoveto
zverejnovani navodu ke stavebnicim, to je ubohe.

A zaroven si vyhrazuji pravo oslovit ostatni lidi k seriozni diskusi
na toto tema. Nic tim nesleduji, nic se tim nevyresi, nic tim resit
nechci. Chci si jen pokecat, jestli si ostatni mysli totez jako ja,
nebo jestli jsou opacneho nazoru, jestli ja jsem ten exot, ktery si
mysli, ze je to nemoralni, nebo zda je nas v teto konference vice.

Co rozhodne nechci - nechci rozpoutat politickou diskusi, na tu tady
uz jeden odbornik je, ale nechci ani byt osocovan ze zavisti ci
oznacovan za komouse.

> Kdyby bylo VB, najde se nepochybne jeste dnes urcite dobrak, ktery o
> tom tam pujde sepsat protokol :-)))

Ale no tak...

> A tohle je to, co mi strasne vadi! Ale jak rikam, ten thread jen tak
> lehce lizam ocima a nemam naladu ani cas analyzovat co kdo konkretne
> napsal nebo nenapsal.

No tak kdyz lizas ocima, sakra, chlape, tak si to aspon precti, kdyz
chces hodnotit lidi, ne?

> P.S. Jsou american, cech a nemec na opustenem ostrove. Chytej zlatou
> rybu, tri prani atd. atd. American: "Chci skvelou jachtu, ktera me
> doveze domu." Jachta, odjezd. Nemec: "Chci pristavit vrtulnik a
> odletet domu." Vrtulnik, odlet. Cech: "Vis rybko, ja jsem tu tedka
> zustal tak sam, chci aby se kluci vratili". ...a vo vo vo vo tom to
> je....

Ale jo, Jakube, ja Te chapu. Ale pochop take ty me - ono to zcela
vazne neni vubec vtipne napsat lidem neco o komousich. Me to napriklad
nepripada moc legracni. Ty jsi to asi nezazil, ja jsem to take zazil
jen malo, take se rad kouknu na Pelisky a podobne filmy s dobrym
hereckym obsazenim, ale jinak ono to vazne nic vtipneho nebylo. To
neni moc dobre tema na zertovani, uz vubec ne proto, ze se nam to sem
brzo vrati a pak teprve poznas, co ti "lide" dokazi (a nepreji to ani
tobe ani sobe).

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem