Zdrojaky v casopise

David Belohrad david.belohrad@cern.ch
Středa Prosinec 7 10:25:45 CET 2005

>Mam ale pocit, ze hodne autoru vyuziva PE jen jako svoje inzertni medium,
>uverejni si PR clanek a jeste za neho dostanou honorar (ptal jsem se nejaky
>rok zpet v redakci, neberou poznamku o zasilani stavebnic atd. na konci
>clanku za placenou reklamu - ale je pravda, ze se to uz mohlo zmenit).

Souhlasim. To je jeden z duvodu proc jsem jej prestal odebirat. Dneska
si kazdy bastli doma na kolene sve mikrokontrolerove
pripravecky, ktere jsou ve schematu slozeny z jednoho mikroprocesoru,
jednoho displeje a pripadne nejakych tlacitek, diod a jednoho krystalu a
jednoho linearniho stabilizatoru (vyjimkou je
par autoru jako Radek Vaclavik, Daniel etc, ale tech neni moc).
Pak jej zverejni s tim,ze zdrojak neda. Jaky je potom smysl takoveho
zverejneneho clanku? Z pohledu toho co si koupi casopis
je to nedodelana konstrukce (za kterou navic zaplatil tim ze si koupil
ten casopis). Navic by se dalo uspesne polemizovat jaky to ma
pro ctenare prinos, kdyz vetsina 'triku' takovych konstrukci je prave v
tom software. Nezbyva nez si povzdechnout. Za komancu AR melo
uroven (+ specialni prilohy jako konstrukce analogoveho osciloskopu/
8bitovy pocitac apod.). Sice temer nebylo k sehnani, ale kdyz uz jej
ctenar sehnal, dalo se z toho neco naucit. Dnes .... no comment.
--
Pro hnidopichy: nenadavam, nestezuji si, chapu autory i nakladatele a
vubec vsechny kolem. Predpokladam ze oni pochopi me, proc si ten casopis

Jen je skoda ze jsem v cechach nenarazil na dobry elektronicky casopis.
V posledni dobe si tak vsimam Electronic Worldu (neni cesky), ten by se
tak jeste dal. Mozna tady nekdo doporuci nejaky casopis
ve kterem je obcas i vysvetlena teorie proc to i ono musi byt tak...

db.