Gunnovy diody?

Marek Pavlu pavlu@hwg.cz
Pondělí Prosinec 5 17:34:11 CET 2005

Zdravim,

Fakt netusim, kde se vzalo onech 24 bitu, ja jsem to urcite neplacnul ani
nepozadoval. Navic jsem nerikal, ze to budu !stavet!, ale zajimalo mne, jake
postupy se voli pri mereni techto titernych napeti a zda neni neco lepsiho,
nez to, co se v jednom experimentu na fakulte pouziva...

Dokonce se mi dostal do rukou i clanek o pikovoltmetru, ale to uz neni
reseno ciste pomoci OZ, ci tranzistoru...
Zatim nejzajimavejsi byl ADC postaveny na Josephsonove jevu, mozna by Vas
zajimalo, ze to zatim jeste nikdo nevyrabi, alespon pokud vim:)))...

Pokud jde o muj zajem tykajici se g.d., tak si prosim prectete muj prvni
prispevek, verim, ze je z nej jasne, co me zajimalo a proc. Urcite tam neni
psano, ze toto jdu zítra stavet, ale ze mne zajimaji konkretni parametry
nejakeho zarizeni s g.d. a stabilita kmitoctu, zda by to bylo realne...

Jinak prosim zvazte fakt, ze za vetsinu tech veci, se kterymi se tady
smrdolime, jako jsou tranzistory, diody, integrace, gunnovy diody a mnoho
dalších veci jsou vysledky prace v oblasti fyziky, chemie a matematiky!

Kdepak by byla napr. polovodičová technika bez kvantove mechaniky?
Proto se ptam, proc ten despekt ke vsemu, co v nazvu obsahuje skloňované
slovo "fyzika" ???

S pozdravem,
                Marek Pavlu