Gunnovy diody?

balu@home daniel.valuch@wanadoo.fr
Neděle Prosinec 4 15:11:45 CET 2005

Ak sa mozem spytat (bez akychkolvek invektiv), vy ste fyzik? Stacilo mi
stravit 9 mesiacov na matfyze aby som pochopil niektore veci :-)

Skusme teraz trochu pocitat:
Vas objekt sa mal pohybovat rychlostou 6km/h ak si dobre pamatam.
Dopplerovske odladenie by bolo v tomto pripade
f/f0=3e8/(3e8+1.666)=0.99999999444444449753086377914952

Ked to spocitame ako odladenie na frekvencii 100GHz tak to bude ca.
550Hz.  Chcem sa teraz ako inzinier zijuci v realnom svete spytat ako
chcete naladit dva volne beziace, uplne nezavisle 100GHz oscilatory s
presnostou zlomku 550Hz?

Oscilatory su navyse ladene mechanicky. Len pre zaujimavost pripomeniem
ze vlnovodne komponenty viazane otvormi maju tepelny drift umerny
siestej mocnine teploty (mechanicka roztaznost plus niektore veliciny
tam su na druhu), velmi podobne to bude u dutinovych rezonatorov.

b.