Navrh civky s hrnickovym jadrem

JIRI JAKOUBEK jakoubek_j@centrum.cz
Pátek Prosinec 2 17:35:47 CET 2005

Zdravim,
tak jestli by bylo mozne prosim  doplnit, bod c/ zajimalo by me z jake krivky (závislosti) grafu odectu kolik amperzávitů v závislosti na sycení jádra (spíše jaký graf  urcite se ptam jako amater,  bude potreba nejaky pomocný vypocet   , bohuzel od toho hrnickoveho jadra nemam katalogový list , pouze základní paramery, ktere jsem   nasel jsem u pana  Dousy  http://www.jdvd.cz/ferity/tabH.htm  je to H6/AL1100 , spise na jake parametry se podivat, abych zjistil jestli nepresycuji magnetické jádro,   do katalogu. ? Ma to byt jeste jednou 100uH/3A/f >100kHz
dále bych se chtel zeptat jak zmerim cinitel jakkosti Q (impedanci) u te cívky ?
jeste jednou diky
J.
 >a/ u takhle male civky muzete pouzit proudovou hustotu az 6A/mm
 >b/ pri 100kHz a dratu 1,25 se bude jiz bude pro stridavy proud uplatnovat skinefekt, asi by bylo lepsi lanko stocene z prumeru 0,2 - 0,3mm
 >c/ podivejte se, pri jakych amperzavitech se jadro presyti, obavam se ze to je mene nez vasich 90Az
 >d/ 100uH/3A je dostupna take na prachozelezovem toroidu

Danhard
Dobry den,

  Jelikoz sem se dostal do takove situace kdy uz nemam na vyber  -  presne tu civku nemam pri ruce  na dannou fekvenci

  a rad se necemu naucim (prosim nekamenujte me, jsem student a v tomhle smeru  zacatecnik ) tak jsem se rozhodl navrhnout civku

  s hrnickovym jadrem H6 / Al =1100 je bez vzduchove mezery na strednim sloupku.

   (sehnal sem ji z  vyprodeje, c. firma Pramet) ano zapomnel bych, ta civka,

  tedy  jeji aplikace je ve  filru do zesilovace  ve tride D.

  Tak jsem spocital na indukcnost 100uH, pocet zavitu, vyslo mi 30 zavitu.

  Ted jde o proudovou hustotu kolik ma byt tedy potrebuji se uz se  nejak zmatorit protoze je to  na 3A  a frekvenci nad 100kHz,

  podle vypoctu 1,25 prumer dratu Cu l .Ovsem problem je, ze rozmery  toho hrniceku  jsou  18 /11mm (prumer /vyska) se tam tech 30 zavitu 1,25 dratu   nevejde , tak sem si rekl ze by to mohlo jit tencim dratem, vzal jsem (taky  mi dochazi fantazie   kde v amaterskych  podminkach  sehat  medeny drat 1,25mm ) mam pri ruce 0,55mm lakovany  prumer, tak ten se tam tedy vejde fo toho hrnicku  jak to s nim pujde.

  Urcite se pri te fekvenci a pri definovanem produ bude zahrivat otazka je kolik .

  Zvetsi se Rs dratu atd je to rozumne to takhle delat ? prosim o  poznamku  odbornika , znalce

  srdecne dekuji

  Jiri Jakoubek

  student