Pajeni bezolovnatou smesi SN AG CU

Pavel_t pavel_t@centrum.cz
Čtvrtek Prosinec 1 22:04:41 CET 2005

> Jen se chci v tomto threadu zeptat:
> pajeni bezolovnatou pajkou mi snad pri mem bastleni v blizke dobe nehrozi,
> ale jak je to se "zelenymi" soucastkami, ktere maji bezolovnatou upravu. Lze
> je pajet klasickym olovnatym cinem? (zrovna mam objednany nejaky vzorecek od
> TI, ktery je bezolovnaty).

Co jsem zatim cetl, slysel i zkousel(zatim pouze bezolovnate pajet
olovem) o bezolovnatych soucastkach tak by to melo byt tak, ze vsechny
soucastky pripajite olovnatou pajkou ale pouze bezolovnate pripajite
bezolovnatou pajkou. Je to i logicke vzhledem k tomu, ze bezolovnate
soucastky maji pady uzpusobene pajeni bezolova ktere je technologicky
narocnejsi nez olovnate. V soucasne dobe je na trhu dost soucastek jeste
olovnatych a dost uz bez olovnatych, toto plati i o skladech vyrobcu
takze je nutnost na deskach soucastky kombinovat a pajet je zatim
olovnate. Pokud si jako bastlir udelate zasobu par kg olovnate pajky
mate na dost let vystarano a muzete kombinovat suplik s nove koupenym.

Pavel