Zdroj PC znovu

Lubor Otta butan@geoinvest.cz
Úterý Srpen 30 16:24:20 CEST 2005

Dodělal jsem zdroj pro drát na řezání polystyrenu, ale i pro jiné pokusné účely, jak jsem o tom psal před týdnem.
Základem je ATX zdroj (výhodou je napájení řízení ze samostatné větve, v době kdy proudové omezení pracuje)
Použitý zdroj měl na primáru proudové trafo.
Pro uzavření proudové zpětné vazby jsem použil nevyužité vstupy stabilizátoru na nožičkách 15,16, proudové trafo jsem dvoucestně usměrnil.
Vyřadil jsem vazbu která při poklesu výstupního napětí zdroj zablokovala.
Můj výrobek není poctivým zdrojem proudu, díky proudové zpětné vazbě z primáru trafa se stabilizuje odběr ze sítě nikoli proud na výstupu. Pro zkratuvzdorný odběr v řádu desítek Ampér mi však toto řešení příjde jednoduší a stabilnější. Hlavně pak změny v ATX zdroji jsou minimální. Výstupní proud se ovšem mění s odporem zátěže, pro účely řezání to  nevadí.

Když už jsem si pár těch počítačových zdrojů prohlédl, všechny běžely na frekvenci okolo 50KHz, všude byly jako aktivní prvky bipolární tranzistory, jako třeba KSE13009L. Viděl jste někdo zdroj který by se od tohoto konceptu lišil?
Lubor