Linearna regulacia vykonu triakom z AR (odkaz naclanok prilozeny)

Jirka zaloha@volny.cz
Úterý Srpen 23 11:38:50 CEST 2005

Martin Zaruba napsal(a):

> K tomu zapojeni: Me to pripada desne slozite. Co udelat bistabilni klopny
> obvod treba s 555 tak, aby doba sepnuti byla cca 10ms a doba rozepnuti se
> regulovala potenciometrem, nebo jakkoli jinak. Z vystupu pres rezistor by se
> spoustel optotriak se spinanim v nule MOC3041 (GES za 18.21Kc) a ten by
> zapinal vykonovy triak. Samozrejme protoze by delka sepnuti nebyla presne
> 10ms, nekdy by jedna pulvlna vypadla nebo naopak pribyla, ale jde o regulaci
> topneho telesa, takze by to snad tak nevadilo. Pokud ano, slo by v okamziku
> [...]

Myslim si, ze treba takovy Temic (lepe receno Telefunken pred
"vylepsenim" nazvu) sveho casu delal spoustu uzitecnych obvodu, nez se
ho zmocnila podelana globalizace a skupovani jednoho globsona druhym.
Nicmene Atmel (ktery prevzal vyrobu nekterych polovodicu) stale vyrabi
T2117, ktery mozna je pokracovanim U217B
(http://www.ortodoxism.ro/datasheets/Temic/mXyzutqx.pdf - neporovnaval
jsem).

No a ten T2117:

http://www.atmel.com/dyn/resources/prod_documents/doc4768.pdf

http://www.gme.cz/index.php?action=detail&sklcis=381-007&lk=&sk=&pict=

http://www.elektro-obecnice.cz/shop/10x2x1.htm

Cili toto je "elegantni" reseni problemu za malo penez, i kdyz puvodni
konstrukce ma taky sve kouzlo, neb je na ni nazorne videt, jak princip
funguje. Navic je a bude vzdy opravitelna, at se deje, co chce - cili
pokud bych si neco takoveho mel dat domu, na chalupu apod., volil bych
asi klasiku. Duvodem je to, ze zarizeni jednou postavim a pak uz se s
nim nechci jakkoliv "osirat". Vyjimky mohou byt dve: a) chce se mi ho
zmenit (nepravdepodobne), b) ma zavadu (pak musi platit zasada
bezproblemove opravitelnosti).

--
Jirka