Faze vlevo nebo vpravo dle VDE

mjfox@centrum.cz mjfox@centrum.cz
Úterý Srpen 23 10:09:50 CEST 2005

Coz je zvlastni - to asi neni bezna kancelarska UPSka? Nekde jsem slysel, ze UPSka si kontroluje napeti mezi N a PE a kdyz presahne nejakou mez, tak to vyhodnoti jako chybu.

Myslim, ze 99% zarizeni je konstruovanych tak, ze ma uvnitr oddelovaci trafo (at uz 50Hz nebo u spinanych zdroju radove desitky kHz) a ze je jim jedno kam prijde faze nebo nulak. Drive se u nas bezne pouzivaly rozdvojky, ktere tu fazi na jednom vystupu prehazovaly, dneska uz se takove neprodavaji, ale mam za to, ze norma to nezakazuje. Norma je k barvam vodicu dost liberalni - zavazna je jen zlutozelena u PE (nebo PEN) a ostatni muzou byt vicemene libovolne.

P.K.