Faze vlevo nebo vpravo dle VDE

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Pondělí Srpen 22 22:12:11 CEST 2005

Puvodni zprava ze dne 22.8.2005:

> no a ja sem se nedavno setkal s konektory EURO (ty na PC zdroji
> apod.) na kabel, kde uvnitr kazdeho je sice popsano L,N,E ale kdyz
> proti sobe spojite samce a samici (zjevne od stejneho vyrobce),
> zjistite, ze na jednom konci je to vodic L, na druhem konci se to
> jako mavnutim proutku meni na N. Bohuzel, nevim uz kde sem je
> poridil. (GM nebo GES).

Faktem je, ze jsem si kdysi davno delal takovy prodluzovacek za
zalozni zdroj, abych z EURO konektoru mohl napajet normalni adaptery
na switch a telefonni ustrednu apod., ktere nemely EURO konektor. A
ted si tak matne vzpominam, ze jsem to zapojil podle barev a po
pripojeni jsem zjistil, ze faze byla na druhe zdirce, tak jsem to zase
musel rozebrat a prepojit. Ale ani jsem se nad tim tenkrat moc
nezamyslel...

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem