Faze vlevo nebo vpravo dle VDE

Pavel pavel_t@centrum.cz
Pondělí Srpen 22 20:42:03 CEST 2005

> No to ja netusim :-) Kdyz se kouknu na zasuvku, kde zemnici kolik je
> nahore, pak je faze vlevo. Jenze ta vidlice je zapojena presne
> obracene, ze na zasuvce predpoklada fazi vpravo.

Soudite dle ceho? Ze je vlevo vyveden hnedy(cerny)kabel? Uz se mi stalo
a tady uz se to taky probiralo, ze barevne znaceni nesouhlasi. Co jsem
videl tak byl prohozen hnedy a modry ale slysel jsem i o zlutozelenem na
N nebo dokonce na L stejne tak hnedem na PE. Co jsem videl a mam dojem
ze i co jsem slysel slo vzdy o snury s koncovkami na obou koncich
(pripadne o "psa") a to v zalitem ci zanytovanem provedeni. V kabelu
prodavanym s jednim koncem volnym jsem to jeste nevidel. Mam dojem a
nejsem sam, ze toto nekde v Asii vyrabi nekdo tak, ze to zapojuje jak mu
to prijde pod ruku a na vystupni kontrole to tridi podle toho jestli to
odpovida norme. Pokud ne jde to dal na zpracovani kdy je zalit i druhy
konec, pokud ano tak do prodeje. Mam jen trochu obavu jak je to asi pod
tim zalitim udelane...

Pavel