OT: Rovnoměrné vytížení internetového připojení

Jan Kuldan kuldan@iol.cz
Neděle Srpen 21 15:24:20 CEST 2005

Zdravím,

omlouvám se za OT, ale myslím si že je tu hodně síťařů a adminů, kteří
poradí. Mám tu počítač, který má fungovat jako router.
K internetu bude připojen přes dvě síťovky, každá připojená k jinému
providerovi. Potřeboval bych nějaký program, který by
dokázal internetový provoz řídit tak, aby obě rozhraní byla rovnoměrně
vytížena - tzn. aby nedocházelo k tomu že jedno
připojení je přetíženo a druhé se prakticky nepoužívá. Mám na tom OBSD 3.7
komunikaci řídí klasicky routed + pf.
Chvíli jsem přemýšlel o Dummynet, ale nějak jsem nevymyslel jak. Požadavky
jsou jednoduché:

- zdrojáky jako OpenSource nebo binárky pro Linux, BSD, Solaris
- nemusel by to být žádný žrout, to PC je starej Pentium.

Díky moc, Honza K.

P.S: Prosím pište na mail, ať neprudíme adminy :-)

koudy@telecom.cz