OT: RE: Mereni vlhkosti dreva ?

Jirka zaloha@volny.cz
Neděle Srpen 21 09:56:59 CEST 2005

RV napsal(a):
> No o tom nevim co si myslet. Jsem z rodiny nekolika generaci truhlaru a
> jeste muj deda si delal vsechno sam - latovku, preklizku a podobne veci,
> ktere nikoho uz ani nenapadne ze by to slo udelat doma.
>
> Drevo se nakupovalo do stosu, kde se nechalo schnout treba i nekolik let
> kdyz nebylo zrovna k pouziti. Tedy nedelalo se z toho koupeneho, ale z toho
> co uz nejakou dobu lezelo. Tedy vymlouvat se na to, ze mate cas tyden na to,
> abyste drevo dodal je trosku vase pohodlnost. Pokud budete drevo tocit tak,
> aby lezelo aspon pul roku tak mate porad kam sahnout - holt musite mit ale
> [...]

Jo, to jsou zlata slova a vsechno zcela pravda. Svym otcem modelarem
(aniz by byl primo truhlar apod.) jsem byl vychovavan presne takto.
Dokonce mam po nem velmi kvalitni listy z dob jeho mladi...

Doba je ale bohuzel takova, ze na podobne "koser" zachazeni nezbyva cas
a navic i proste skladovani dreva (myslim u dodavatele) zvysuje jeho
cenu.... Dale viz moje obcasne poznamky o (uzke) souvislosti politiky,
ekonomiky....atd. apod. a techniky.

--
Jirka