Kam dat pojistku?

dasl@tchibo.cz dasl@tchibo.cz
Středa Srpen 17 08:04:09 CEST 2005

Pojistka v tomto schématu má funkci ochrany obvodu před přetížením, tj. v případě zkratu na výstupu nebo v případě
příliž vysoké zátěže a měla by zřejmě ochránit ten výkonový triak před zničením. Ponechal bych ji tam kde je. Přímo za triakem
nemá význam leda že by se předpokládal zkrat C2 a to je nepravděpodobné. R30 je v normálním provozu namáhán minimálně, hlavně
filtruje rušivé špičky na triaku, tedy dimenzovat podle frekvence spínání a charakteru zátěže, pokud se jedná o tuto aplikaci, jde
zřejmě o spínání odporové zátěže na kmitočtu sítě. Zde postačí 4W odpor, větší není spolehlivosti na škodu. Moje maličko jiné vyzkoušené funkční zapojení můžete vidět třeba zde: http://sweb.cz/rozvodnice/Triak.jpg a příslušný návrh desky http://sweb.cz/rozvodnice/Triak-brd.jpg.
Pro odrušení až 16A doporučuji výrobky např. fy. TESKA Jihlava, přehled a zapojení zde: http://www.intermix.cz/almeto/vyrobky/tsk62.htm
konkrétně např. TSK 6253.

David Šlosárek

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of POST - Nuslj1
Sent: Tuesday, August 16, 2005 7:37 PM
To: hw-list@list.hw.cz
Subject: Kam dat pojistku?

Zdravím.

Poradíte kam dát pojistku? Jestli před konektor jak je na schématu, nebo lépe za triak...? Někde jsem zahlídl C2 až u konektoru, ale to tam nebyla zase ta cívka. A nebo je to skoro jedno? Stmívač s triakem je zde: http://projekt.cvut.org/obrazky2/stmivac.JPG

Také jaký odpor R30 by mohl stačit? (3 W?)

A jestli někdo nevíte, kde sehnat odrušení síťového napětí pro cca 16A (většinou jsem na schématu viděl to zapojení s 2 * 3,7 mH a třemi C)?

Děkuji za každou radu.

S pozdravem

Jaroslav Nušl