Mereni vlhkosti dreva ?

Pavel Novotný novotny.pp@atlas.cz
Úterý Srpen 16 09:41:10 CEST 2005

Bohuzel mate naprostou pravdu,  je veci prodejce dreva aby mel na sklade
suche drevo a to idealne prirozene vyschle drevo, bohuzel se tak nedeje a na
stavby je dodavano to co je dodavano a stavebni firma je nasledne ujistovana
o nejlepsi kvalite.
O existenci malych rucnich vlhkomeru kolega vi, ale predstava je neco
pripojitelneho k Notebooku tak aby se po mereni dal vytisknout protokol a
zalozit do stavebniho deniku , pripadne poslat s reklamaci dodavateli dreva
a zde jiz nabidka není nikterak siroka a ceny také nejsou zrovna lidove.
Celkem pro me není problem postavit meric kapacity nebo radeji ohmmeter
pripojitelny k PC, ale nedostava se mi one zavislsoti, druh dreva -> hustota
-> vlhkost ~ odpor nebo kapacita:-).

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of RV
Sent: Tuesday, August 16, 2005 9:23 AM
To: 'HW-news'
Subject: OT: RE: Mereni vlhkosti dreva ?

No o tom nevim co si myslet. Jsem z rodiny nekolika generaci truhlaru a
jeste muj deda si delal vsechno sam - latovku, preklizku a podobne veci,
ktere nikoho uz ani nenapadne ze by to slo udelat doma.

Drevo se nakupovalo do stosu, kde se nechalo schnout treba i nekolik let
kdyz nebylo zrovna k pouziti. Tedy nedelalo se z toho koupeneho, ale z toho
co uz nejakou dobu lezelo. Tedy vymlouvat se na to, ze mate cas tyden na to,
abyste drevo dodal je trosku vase pohodlnost. Pokud budete drevo tocit tak,
aby lezelo aspon pul roku tak mate porad kam sahnout - holt musite mit ale
skladovou plochu a nemusite davat do susicky.

Drevo jsem nekupoval uz hodne dlouho (na chalupe mam cca 25m^3 ruzne stareho
dreva - nektere starsi nez ja), ale nedavno jsem byl u kamarada na stavbe a
to co tam mel privezeno na krov tak to bych se bal hodit i do kamen -
vsechny prkna do vrtule. Ja naopak kdyz sahnu a vyberu neco lepsiho tak si
narezu i nosniky na modely 3x3mm.

RadekCX