Display EL 1602

Marek Pavlu pavlu@hwg.cz
Neděle Srpen 14 17:47:54 CEST 2005

Zdravim,

4021 je vstupni shift registr
4094 pak vystuni shift registr, respektive SIPO registr
Taky se da pouzit 74XX595 a rozdil v rizeni oproti 4094 je jen inverze
jenoho ridiciho dratu, který ted nevi:).

Ja to tak delal, mel jsem to napsane v C. Ridilo se tim 4094, takze jsem
usetril cele TRI NOHY MCU:). Jinak bych musel prepsat projekt na jiny vetsi
PIC, coz se mi straaasne nechtelo, cas:).

Ale kazdopadne pokud s PICy nebo LCD teprve zacinate, tak je lepsi pouzit
vetsi PIC.

Docela nestastne je, ze SIPO registry neumeji soucasne cist i zapsat.
To by umel PCF8574, ktery je plnou I/O brana pro 8 bitu, ale zase to jede
pres I2C:).

Duvod proc to pisu je, ze prime pripojeni na MCU Vam zajisti detekci resetu
HD44780. Jak to date za SIPO, tak mate jen jednu moznost, po zapnuti
napajeni si pockat delsi dobu (cca 15ms) a pak jen predpopkladat, ze se
resetnul:(.

Pro první pokusy je fakt vyhodnejsi primo na MCU placnout pozadovane vyvody
to HD44780...

S pozdravem,
		Marek Pavlu