C to ASM

Marek Pavlu pavlu@hwg.cz
Sobota Srpen 13 21:11:52 CEST 2005

Zdravim,

Pred tim, nez se zacnete placat v C pod X51 není prave na pytel umet to v C
pro PC. BorlandC 3.0 je super, jsou i novejsi plne free kompilery pro Win32.
Tam si to muzete odsimulovat, zobrazit na obrazovce a je to.
Pak při vyuziti odlisneho kompileru miusite respektovat velikost stacku,
pameti a umplementovane datove type respektive jejich delku v bytech.
Nic vic v tom opravdu neni...

Doporucuji:
eZ8:
 - variabilita pouzder od dil az po mnohanohe smd provedeni...
 - ANSI C se zakaznickou podporou(Eng.) za ani ne 1500,- a to vcetne desky,
urcite to maj silne dotovane, jak frantici zemedelstvi:).
 - velke mnozstvi kompatibilnich periferii - mensi problemy při upgrade...
 - programovani/debug(primo na cipu) po jedne noze UART...

PIC12f62x:
 - Full Free C od HI-TECHu
 - velikost
 - cena
 - ruzna pouzdra
 - nevhodny na první pokusy, malo nozicek:)

PIC16f62x:
 - temer Full Free C od HI-TECHu
 - ruzna pouzdra
 - vhodny na prvni pokusy, DIP18
 - 16F628 muj velmi oblibeny kousek:)

PIC18F1220
 - jako znacne vylepseni 16F628
 - kvalitni kompiler je problem, ale GNU projekt SDCC ma jiz sve vysledky a
umi uz, tusim, radu 18, ale zatim nema tak kvalitni optimalizace jako
Hi-TECH kompiler...

AVR AtmegaXXX
 - kvalitni free kompiler AVR GCC, coz je znacne plus
 - dobře znam jen Atmega128, ale pro prvni pokusy je to zase delo:).

S pozdravem,
		Marek Pavlu