Zdroj PC: Uprava?

jan.kuba jan.kuba@seznam.cz
Sobota Srpen 13 21:02:38 CEST 2005

Ano jsou i takove zdroje, ale i typy , kde je opravdu -12V vinuto jinym
( mensim prumerem a nekdy i barvou )  dratem . Konkretne typ TACO MP-180
- rok vyroby 1997 AT provedeni  to takhle ma.  Setkal jsem se i s tim,
ze je pouze " nastaveno" vinuti 5V dalsim slabsim dratem ( pro 12V
vetev) a dokonce i nekde chybel stabilizator 7905 pro -5V vetev a ta
byla sproste vytvorena obracene polarizovanymi diodami z hlavni vetve
+5V. Musim podotknout, ze to byly zdroje pouze s jednim tranzistorem v
primaru.Mely vykon pouze 80W a  mely jednu skvelou vlastnost - fungovaly
uz i pri 48 V - takze sly pripojit rovnou na stejnosmerny stanicni
rozvod BAT. A chybel u nich prepinac 110/220V ( na zdvojovac uvnitr) -
prez to byl uveden rozsah napajeni 90-240V.
Jeden takovy zdroj kolega predelal na 12V vstupni napeti. Vim ze tenkrat
klel, pte rozebrat to hlavni trafko byl kumst. Nakonec ho rozbil a pak
pouzil jine.
To jsem se zakecal....
Honza