C to ASM

MK info@mcu.cz
Sobota Srpen 13 14:38:27 CEST 2005

> No jsem podobného názoru až na ty programovací jazyky.
> Dle mě je jedno včem se to píše je to je slovní vyjádření zápisu které
> se stejně přeloží do ASM a následně do
> HEX či BIN . Co se týče C tam je to dáno pouze masivním rozšířením a
> třeba u AVR optimalizací procu
> právě pro jazyk C.
> Ale nevidím rozdíl v tom zda napíšu určitý kod programu v ASM , C či PAS
> vysledek je vždy stejný.
> s tím rozdílem že u C je velikost kodu dána "chytrostí" překladače u ASM
> je to dáno "chytrostí" programátora.

Nemas tak uplne pravdu. Nektere konstrukce v Basicu a Packalu jsou prilis
"obecne" a tim padem i hure prevoditelne do strojoveho jazyka, respektive
svadeji k takovemu pouzivani, ze vysledek je liny a nabotnaly :-)))
Dale je v techto jazycich (respektive v implementacich pro MCU) problem
s rozclenenim rozsahlejsiho programu na logicke celky, oddeleni deklaraci a
definic
od vlastniho vykoneho kodu a dalsi a dalsi.
Tohle vsechno ma Ccko naprosto standardne dano do vinku jiz od K&R.
Stale se bavime o urovni pidiMCU. Na jine urovni to jiz platit nemusi
Ale dusledkem je hon po stale vetsich vykonech, rychlejsich CPU,
vetsi pameti, etc - zde se jiz povetsinou nejedna primarne o optimalizaci
kodu pro danou platformu :-)))

Podivej, je celkem jedno v cem to napises, pokud to ma mit nejaky smysl,
tak stejne budes muset pochopit jak to je pro dany MCU optimalni  psat
a jaka jsou omezeni dana architekturou, jazykem etc

S pozdravem
MK