Nemuzu ji naucit zhasinat v lednici

jan.kuba jan.kuba@seznam.cz
Sobota Srpen 13 10:37:36 CEST 2005

Musim potvrdit, ze zarovka 220V/25W pripojena na 230V prez diodu
viditelne blika a opravdu odchazi podstatne casteji. Udelal jsem takovou
regulaci pred casem v koupelne nad umyvadlem ( premosteny vypinac v
galerce diodou ) A do mesice odesly postupne  2 zarovky.  Navic krom
toho , ze neprijemne blikaly - ano to bylo videt a bylo to neprijemne -
tak jeste hraly - bzucely. A dost nahlas! Myslim, ze prave ten zvukovy
projev byl dukaz toho, ze se vlakno mechanicky namaha vic, nez kdyz
sviti na "sinusovy prubeh". Pak jsem to predelal na zapojene zarovky v
serii/ paralelne a je klid. Zarovky uz jsou tam  rok a jedou jak na plne
napeti, tak obcas v serii. Je pravda, ze bzuci i zarovky ve stmivaci,
ale tam neodchazeji - mozna proto , ze jsou 100W   (3x)  a ta tepelna
setrvacnost vlakna je asi vetsi.
   Nicmene pamatuji si, jak se v prumyslovych rozvadecich pripojovala
doda do serie s 24V/2w kontrolkami ( napajene z 220/24V/2W TAH2
traficek)  s tim, ze ta zarovka pak vydrzela dele. Je to asi dano i
delkou vlakna a setrvacnosti vlastni zarovky. Nejde obecne pro vsechny
typy zarovek  urcit, ze dioda v serii  prodlouzi nebo  zkrati zivotnost...
Honza