ADSL?

Martin Marek martin.m.888@seznam.cz
Pátek Srpen 12 08:47:09 CEST 2005

Zdravím,

> Zdravim,
>
> Omluvte nevzdelance, ale zvazuji ADSL pripojku a rad bych se
> zeptal na takove drobnosti jako:

Je to o 1000 procent lepší než dial-up,
ráno zapneš a odpojíš večer. :-)
A platíš pořád stejné peníze, tedy pokud
nemáš datové limity, jinak Ti jen "típnou"
rychlost, ale to se dá v pohodě "přežít".

> 1)Co presne dela splitter?

Splitr = rozbočovač+LC filtr, vstup
je telefonní linka a jeden výstup je
do telefonu a druhý do ADSL modemu.
Defacto to jen odfiltruje vf signál
ADSLka, takže Ti to nešumí "v sluchátku"
a také neshazuješ svým hovorem komunikaci
mezi ADSL modemem u Tebe a ADSL kartou
na ústředně.

> 2)Jaka kabelaz?

Standardní jako pro klasickou telefonní linku,
jen někdy na splitteru bývá jiný konektor než
klasický telefonní...

> 3)Jak s puvodnimi telefony?

Pohoda, fungují OK i paralelka.

> 4)Jaky modem?

Levnější jsou USB, dražší Ethernetové,
bývají Ethernet+Switch, takže můžeš
přistupovat do Inetu z více počítačů
doma + lokální síť, někdy doplněno Wifi
jako např. u DryTek Vigor.
Já mám Well ASU-8000 USB a jsem s ním
spokojen.

> Zvazoval jsem ALCATEL SpeedTouch 510, ma FireWall, respekive
> ALCATEL SpeedTouch 510i s rozhraním 4 x Ethernet, rozdil ceny
> je zanedbatelny.

Tady rozhoduje cena, samozřejmě, že FireWall
můžeš mít i softwareový - např. Kerio Personal FireWall.

> Ja se o to nezajimal, nebyla dostupnst a ted jsu par let za
> opicemi:)...

Neva, je to pohoda a i nejpomalejší varianta
v pohodě stačí na odesílání mailů atd.
a to po celý den, nerozlišuje se již
špička a mimo špičku.

> S pozdravem,