výpočet vzdálenosti a azimutu z GPS souřadnic..

jan.kuba jan.kuba@seznam.cz
Středa Srpen 10 22:20:01 CEST 2005

Jan Kral napsal(a):

>Zacinate si odporovat. Nejdriv zminujete vysoky komin a najednou lan lesa. To je skutecne v Cechach nekde krajina, kde je komin a nikde okolo neni (podotykam, ze ocima je videt nejmin 20km) nic na dohled? Rekl bych , ze ani na Sumave :-)

Prijedte nekdy do Klatov na kafe - muzete kouknout z okna meho domu  -
vsade v okoli lesy . (ostatne  zitra ma prijet p. Kucera pro merak, muze
poreferovat) Verim , ze jste tu jeste nebyl  a radite, jak by to slo
podle Vas ..:-) Jak jsem psal, kabel k ty antene se bude delat pozdeji.
Kdyz uz jsem to nakousnul - jde o to , ze na tom komine proste nacerno
pribude jedna antena v dobe kdy tam jisty pracovnik jiste firmy  bude
delat nejake revize opravy, vymeny atd... Jeden pro me "zajimavy
zakaznik" chce mit pevnou linku na chate, nejlepe paralelku z mista
bydliste.  Nezlobte se , ale jmena a presna mista uz sdelovat vazne
nechci. Ten DECT, na kterym je to nasazeny stejne nema moznost merit
silu signalu.  Pro tuhle akci je proste nejlepsi nasmerovat antenu podle
presneho azimutu ( pristroj na to mam dokonce pridelany zvukovy vystup -
takze se to dole "scejchuje" podle totalky TOPCON a pridela k antene) a
nahore nastavi dle kompasu. Bud to pojede, nebo jo :-)  Jak jsem uvedl,
je to osvedcene a i  "test" na zemi dopadl uspesne! Uz se to tak jednou
podobne delalo s wifi 2,4GHz a jelo to v pohode. Tam byl duvod stejny a
dalsi - zarizeni ( AP v rezimu klient)  neumelo merit silu signalu  a s
notebokem a PCIMCIA by to bylo v te vysce "HARAKIRI"  lepe receno clovek
byl rad , ze sam nespadl.
 Honza

>Co se ceny tyka, rekl bych ze normalni horolezec se dostane v podstate vsude, zvlast kdyz uz jednou antenu musel instalovat a za cenu cca 300/hod a 1 hodinu to neni moc na to, aby takovy spoj byl kvalitni, ale samozrejme je to vase volba.
>
>Kazdopadne odkazovany software vam spolehlive spocita azimut (nemusite se ucit zememericskou geometrii a zobrazeni), coz jste v prvopocatku chtel, ostatni veci samozrejme pouzivat nemusite.

Vsem za odkazy dekuji, dalsi problemy byly s prevodem souradnic ( kvanta
systemu) ale uz jsem se s tim popral.
Nicmene podle mapy vychazi vzdalenost 15, 3 km a dle  programu 15,6 . Je
to divny , ale tech 300 m mi nehraje.
Honza