výpočet vzdálenosti a azimutu z GPS souřadnic..

jan.kuba jan.kuba@seznam.cz
Středa Srpen 10 20:20:58 CEST 2005

Jan Kral napsal(a):

>Ale abych vam nedaval rady, ktere treba nechcete, byt z praxe, tak tady najdete software (http://www.cplus.org/rmw/english1.html), kam jde zadat spousta lokalit souradnicemi, spocita to jak azimut, tak vzdalenost mezi lokalitami, z internetu natahne vyskovou mapu a ukaze vam to i jak vypada profil terenu mezi dvema body.

 Jo to je dalsi vec - jeden takovy spoj na cca 8 km na sebe "nevidi" a
presto chodi OK. Frenelsova zona je prerusena jednim kopeckem.  Stacilo
trochu vic wykonu....

> Pak to umi samozrejme pocitat i dalsi veci jako utlum trasy a pod.

Co se tyce utlumu , vzdy se resil tak, ze se nastavila rezerva cca 15 dB
a je to OK

>Pouzivam k planovani, ale jak jsem uz psal, nikdy jsem nesmeroval anteny podle kompasu a ze uz se jich neco nasmerovalo.

Jasne ze  na signal je to nejlepsi, nekdy to vsak  opravdu nejde.  Nebo
jde , ale bylo by to mnohem narocnejsi a hlavne drazsi.

>JK
>
>PS. Jestli mate tu 140ku ve vyssim pasmu nez 2,4GHz, tak si myslim, ze vam zadne nasmerovani od oka nebude stacit, zvlast na tu dalku (na 20km je videt i okem). Smerovali jsme 90ky v 10GHz a ty potvory maji dost uzkou charakteristiku.

Je to na 1,8 GHz , smerovani ostre je , pri pokusu s gyrokompasem  (
Merabo) na "poli" to hralo napoprve.  Stesti je, ze oba body maji
vyskovy rozdil cca 15  metru, takze pri vzdalenosti 16 km  elevace se da
do "vahy" a melo by to byt OK.
No jeste uvidime jak to dopadne, nejhorsi je, ze se k antene uz nikdo  (
normalni) nedostane...:-(