RE: výpočet vzdálenosti a azimutu z GPS souřadnic..

Lubor Otta butan@geoinvest.cz
Středa Srpen 10 09:57:48 CEST 2005

Skoro každá kapesní GPSka má v sobě úlohu traťové navigace, a umí to vyřešit. Free soft který by to uměl neznám, ale můžete si to naprogramovat sám podle skript vyšší geodézie s FSV. Jde o jednu z elementárních úloh vyšší geodézie.
Druhou otázkou je jak určit směr k severu s dobrou přesností. Kdysi jsem to potřeboval, nejsnažší je to pozorováním sluníčka, potřebujete ještě přesný čas a tabulky popisující rotaci a dráhu země, takto se lze dotat až na přesnost úhlových vteřin. Alternativní metoda je použít gyrokompas.
Lubor